Copywriting

Aansprekende en Overtuigende Content

Aansprekende en Overtuigende Content

Wanneer je investeert in een goede online zichtbaarheid dan wil je dat dit iets oplevert. Meer website bezoekers moeten uiteindelijk leiden tot meer leads. Copywriting  is de aanjager van dit proces. Copywriting is het maken van overtuigende webteksten, die aanspreken tot de doelgroep. De content wordt daarna geplaatst op de eigen site en verspreid via email, social media en externe platformen. Dit zorgt voor bezoekers naar de site, eenmaal op de site moeten call-to-actions er voor zorgen dat de bezoeker een offerte opvraagt, zich aanmeldt voor een beurs of een afspraak inplant.

Welke Content Inzetten

Informatie is op veel verschillende manieren aan te bieden. De keuze hangt sterk af van het doel, de beschikbare informatie en de urgentie van de doelgroep.

Whitepaper Copywriting

Een whitepaper is een document die als .pdf verspreid wordt. Een whitepaper bevat waardevolle informatie voor de lezer. Een whitepaper is minimaal 7 pagina’s lang en bedoeld als naslagwerk. In tegenstelling tot een blog is het bij een whitepaper niet de bedoeling dat de bezoeker dit direct gaat lezen. Van de verschillende type content is een whitepaper de meest academische vorm. Een whitepaper is een veelgebruikte manier om leads te genereren. Een whitepaper kan bijvoorbeeld (automatisch) toegestuurd worden als iemand zijn gegevens achterlaat of het document is na het achterlaten van de gegevens te downloaden.

E-book Copywriting

Een e-book lijkt op een whitepaper. Een e-book is ook een .pdf en minimaal 7 pagina's lang. Het verschil is dat een e-book minder academisch is. De informatie gaat minder diep en er is meer ruimte voor afbeeldingen of bijvoorbeeld infographics. Ook hier kan een gratis e-book weer achter een download knop zitten. Natuurlijk kunnen e-books ook veel meer pagina's tellen, de vraag is dan of je het e-book gratis verspreidt.

Klantcase Copywriting

Een klantcase is vaak meer gericht op de klant applicatie dan op de technologie. Door een goede klantcase laat je zien op welke manier je als bedrijf met relaties om gaat en dat de toepassing altijd voor de technologie komt. Een call-to-action die vaak bij een klantcase getoond staat: benieuwd hoe we u kunnen helpen.

Blog Artikelen Copywriting

In een blog worden lezers even kort getriggerd. Een blog is nooit heel lang en is bedoeld om de lezer aan het denken te zetten. Vaak zie je bij een blog titels als de 7 tips voor of speelt in op een bepaalde angst of juist kans in de markt. Een call-to-action kan hier zijn: meer informatie of een afspraak inplannen.

Onze Copywriting Aanpak

Onze Copywriting Aanpak

Met copywriting zorgt HighTech Content ervoor dat de beschikbare kennis binnen een bedrijf tot goede content leidt. Afhankelijk van het doel en de content wordt gekeken wat de beste methode is om tot goede content te komen. Lever je de informatie aan, leg je het liever uit of wil je dat HighTech Content met een voorzet komt. Het doel, traffic en leads, verliezen we in ieder geval niet uit het oog. Een goede call-to-action mag niet ontbreken. HighTech Content pakt content marketing en dus copywriting gestructureerd aan. Vooraf leggen we in een content calendar vast wanneer wat wordt verspreid en op welke manier de copywriting plaatsvindt.

Onze B2B Copywriting Dienst

  • Content Calandar opzetten
  • Blog artikelen schrijven
  • Whitepaper copywriting
  • E-book copywriting
  • Klantcase copywriting

"With leads, long-form posts are 9X more effective than short-form posts."

Meer Merk of Product Beleving
met Video Marketing

Naamsbekendheid Vergroten
met Social Media

Meer Zichtbaarheid
op Online Platformen

Ontdek de Mogelijkheden
met Email Marketing

Een Professionele Website
Laten Bouwen