Naamsbekendheid Vergroten
Als er content beschikbaar is, zijn social media een ideaal middel om de wereld dit te laten weten. Hoe vaker jouw content wordt gedeeld en/of geliked, hoe meer mensen het te zien krijgen. Met de juiste inzet van social media marketing krijgt jouw organisatie meer naamsbekendheid. Als er vervolgens genoeg aanleiding is om door te lezen ontstaat er traffic naar het artikel. Dit kan op het social media kanaal zelf zijn of naar de website.
B2B Social Media Inzetten
Er zijn veel verschillende manieren om berichten te verspreiden. De een is niet beter dan de ander maar per situatie moet je kijken wat het beste scoort. In de tech wereld is het belangrijkste social media kanaal LinkedIn. Door hier actief mee bezig te zijn en ook collega’s te motiveren actief te zijn kan er al snel een groot bereik te creëren. Om succes te hebben met social media zijn drie zaken heel belangrijk:
Overtuiging
Als de overtuiging er niet is dat social media iets gaat opleveren dan gaat het ook niets opleveren. Deze overtuiging moet breed gedragen worden binnen jouw organisatie.
Actief
Hoe actiever je met social media bent, hoe sneller het succes op gaat leveren. Maar blijf wel bij jezelf en wees relevant. Nodig bekende(n) uit, deel interessante links, content. Like, share of geef comments. Zorg dat je in iedere week minimaal een aantal keer actief bent.
Geduld
Je bent niet direct een autoriteit op LinkedIn. Dit hoef je ook niet maar door actief te zijn en gesteund door collega’s ga je wel meer volgers opbouwen. Volgers van het bedrijfsprofiel maar ook van de werknemers. Boodschappen gaan dus steeds meer impact krijgen.
HighTech Content Social Media Aanpak
HighTech Content helpt klanten om succesvol te zijn met Social Media Marketing. Social media speelt een belangrijke rol in de verspreiding. HighTech Content adviseert op welke manier je succes kan hebben met Social Media.
Onze Social Media Marketing Service
- Social Media advies
- Social Media kanalen inrichten
- Social Media automatiseren
- Content distributie via social media
“71% of consumers will recommend a brand to others if they have had a good social media experience with the company.”