Kennisdeling en Kostenefficiënt
Naast een aantal grote beurzen vinden er veel B2B events plaats. Events met een specifiek thema, waarbij bezoekers over dat specifieke onderwerp bijgepraat worden. Kennisdeling staat hierbij centraal, waardoor een congresprogramma als rode draad door de dag loopt. Als bedrijf heb je de mogelijkheid om te laten zien waar je bezoekers mee kan helpen. Dit kan op een table top stand en vaak zijn er ook mogelijkheden om een lezing te geven. Meedoen aan een B2B event is een zeer efficiënte manier om met een vooraf bekende doelgroep in contact te komen. Het aantal bezoekers is lager dan bij beurzen, maar de investeringen zijn vele malen lager. Het kost maar een dag en als je het slim aanpakt kunnen er wel veel leads en business uitkomen, waardoor de investeringen meer dan terug worden verdiend.
Activatiemarketing met B2B Events
De investeringen zijn laag, het kost maar een dag, alleen onderschat niet de tijd die nodig is voor een goede voorbereiding. Je weet precies welke doelgroep er komt dus je weet voor wie je een goed verhaal moet hebben. Wat ga je vertellen in de lezing en op de stand. En hoe zorg je dat je op een positieve manier de aandacht trekt. Een zakelijk evenement is vaak klein en interactief dus het verzorgen van een demo werkt goed. Als je een lezing geeft zoom daar dan in op het probleem en als mensen geïnteresseerd zijn in een oplossing dan zijn ze van harte welkom op de stand. Ook een uitnodiging naar relaties mag niet ontbreken. Waarom zouden ze naar dit event moeten komen? En wat kunnen ze van jullie verwachten? Dus hoe kan je met de juiste communicatie jouw organisatie positief bij je doelgroep onder de aandacht te brengen. Met als doel het activeren van doelgroep interesse.
B2B Events met HighTech Content
De B2B Events dienst van HighTech Content helpt bij het neerzetten van een goed verhaal. Wat is je boodschap en hoe uit je deze boodschap in de presentatie op de stand en in de uitnodiging. De content staat centraal maar HighTech Content is in staat om ook alle praktische zaken te regelen.
Onze Zakelijke Event Deelname Service
- Wervingscampagne
- Propositie
- Presentatiecheck
- Praktische voorbereidingen
- Complementerende microsite (optioneel)
"64% of marketers use tradeshows and events as a source to new prospects and business opportunities."”