Sinds begin februari is HighTech Content een feit. HighTech Content helpt bedrijven door het gehele jaar door of bij een project de marketing activiteiten uit handen te nemen. Bij de aanpak van HighTech Content staat Content Marketing centraal. Content Marketing is een strategische marktbenadering waarbij, voor een vooraf bepaalde doelgroep, waardevolle, relevante en consistente content structureel wordt gecreëerd en gedistribueerd uiteindelijk gericht op winstgevend klantgedrag. Dat klinkt ingewikkelder dan het is.

Beschikbare kennis

Engineers zijn continu op zoek naar informatie. Informatie om problemen op te lossen of om de juiste beslissingen te nemen. Bij leveranciers is veel kennis aanwezig. Deze kennis is het onderscheidende vermogen ten opzichte van de concurrentie. ‘Wij leveren geen standaard product of dienst, wij geven advies en bieden op deze manier toegevoegde waarde.’ Maar hoe moeten engineers dit weten als je dit niet laat zien? Daarnaast is het roepen dat je toegevoegde waarde biedt anders dan dat je in een blog, whitepaper, video, klantcase of whitepaper jouw kennis laat zien. HighTech Content zorgt ervoor dat jouw kennis de doelgroep bereikt. Via eigen kanalen (website, email, social media) maar zeker ook via de externe platformen.

2018 jaar van Continu Online Zichtbaarheid

DutchHTS schreef dat 2018 het jaar wordt van de continue online zichtbaarheid. Voor een bedrag van 725 euro bereik je 40.000 engineers. Het kost je slechts 1 minuut. Een interessante propositie waar ik zeker achter sta. Maar als bedrijf moet je dus wel content hebben. Vrijwel alle brancheverenigingen, platformen en beurzen willen een online plek bieden waar je met de klanten in contact kan komen. Bij FHI heet dit digitale service. Maar ook vakmedia als Engineersonline en Bits & Chips bieden mogelijkheden. Er zijn dus genoeg externe platformen om content te delen, maar de goede content blijft achter. Veel van de content die ik langs zie komen gaat over Component X met geweldige nieuwe specificaties. Niet echt de content waar de engineers op zitten te wachten, welk probleem lost component x nou echt op en welke alternatieven zijn er? Een ding is in ieder geval duidelijk: als je content hebt zijn er genoeg kanalen om deze content te delen.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

HighTech Content komt graag langs om de mogelijkheden te bespreken.
Neem contact op via:
harm@hightechcontent.nl
of via 06 42 717 345