Veel bedrijven willen hoog in Google staan. Een hogere positie leidt als het goed is tot meer aanvragen en dus business. Het beter vindbaar maken van een website, wordt SEO (Search Engine Optimalisation) genoemd. De betaalde advertenties vallen hier niet onder, dit heet SEA (Search Engine Advertising). De juiste content is heel belangrijk voor een goede vindbaarheid. In deze blog leg ik de basis in drie simpele stappen uit.

Stap 1: Kies de juiste keywords

Hoog staan in Google heeft alleen zin als de doelgroep ook zoekt op jouw gekozen woorden. Met een keyword analyse breng je in kaart waar de doelgroep op zoekt. Het begint met een lijst van eigen termen waar je op gevonden wil worden en daar worden gerelateerde zoektermen aan toegevoegd. Het resultaat is een lijst met keywords in een bepaalde categorie. Achter deze woorden staat het gemiddeld aantal keer dat er op een woord gezocht wordt, hoe sterk de concurrentie bij een bepaald woord is en een voorgesteld bod. Het voorgesteld bod is interessant als je gebruik wil maken van de betaalde zoekadvertenties (dit wordt Search Engine Advertising genoemd). Op basis van het zoekaantal en de concurrentie kun je nu gefundeerd de juiste zoekwoorden kiezen.

Stap 2: Optimaliseer huidige pagina’s

De volgende stap is ervoor te zorgen dat je ook op de belangrijkste woorden gevonden gaat worden. Natuurlijk moeten deze woorden in de website teksten terug komen. Maar het is ook belangrijk de keywords terug te laten komen in de titel van de pagina, meta description, bestandsnaam van afbeeldingen, URL van pagina en als kopje in de tekst. Om dit goed te doen moet je vooraf dus goed nadenken over jouw aanbod, de belangrijkste zoekwoorden en hoe je hier structuur in aan gaat brengen.

Stap 3: Plaats regelmatig nieuws

De website staat. Je hebt de meest belangrijke woorden gekozen en hier pagina’s van gemaakt. Het kan bijna niet anders dan dat je keuzes hebt gemaakt. Het plaatsen van nieuws en blogs is een ideale manier om toch gevonden te worden op de woorden die je niet hebt gekozen op de site maar die je wel belangrijk vindt. Met het maken van een blog of nieuwsbericht maak je in principe een nieuwe pagina aan. Met een blog kun je er dus voor zorgen dat je op woorden gevonden wordt waar je eerst nog niet op werd gevonden. Daarnaast vindt Google actuele content heel belangrijk in de zoekresultaten. Sites met actuele content worden door Google beter vindbaar gemaakt.

  • Featuring a blog as a key part of your website will give you a 434% better chance of being ranked highly on search engines. (Source: Tech Client)
  • B2B marketers who use blogs as part of their content marketing mix get 67% more leads than those that don’t. (Source: Hubspot)

Over HighTech Content

HighTech Content helpt klanten succesvoller te zijn door content marketing. Beter gevonden worden, meer leads genereren en meer business. HighTech Content kan het hele proces of een deel hiervan regelen. Lees hier meer over de SEO diensten en lees hier meer over Content Marketing.